+421 915 530 555 info@dddental.sk

DENTÁLNA (ZUBNÁ) HYGIENA

Tento druh starostlivosti o chrup u nás donedávna chýbal. Dentálna hygiena sa začala na Slovensku rozvíjať len pred pár rokmi. Na čo je vlastne dentálna hygiena dobrá?

Dentálnu hygienu vykonáva špeciálne školená dentálna hygienička. Pre zdravie vašich zubov, parodontu (závesného aparátu zuba) a slizníc dutiny ústnej je nevyhnutná správna ústna hygiena.

Celá procedúra pozostáva z niekoľkých úkonov.

1. Najdôležitejšie je naučiť sa SPRÁVNE ČISTIŤ ZUBY.
Inštruktáž správneho čistenia zubov dentálnou hygieničkou.

2. Dentálna hygiena je pravidelné profesionálne čistenie zubov
Odstránenie zubného povlaku (plaku), ktorý je nosičom množstva baktérii a podkladom pre vznik zubného kazu, či ochorenia gingívy (ďasna), ktoré sa prejaví opuchom či krvácaním (gingivitída). Rovnako dôležité je odstránenie zubného kameňa pomocou ultrazvuku, ktoré môže byť príčinou zápalu a poškodenia závesného aparátu zuba (parodontitída).
Napokon sa dentálna hygienička zaoberá odstránením pigmentov, či zažltnutia zubov - pieskovaním (air flow). Na konci ošetrenia sa vykonáva polishing - leštenie zubov a výplní špeciálnymi depuračnými a leštiacimi pastami, aby zuby boli hladké a menej náchylné na ukladanie plaku, či pigmentu.
Takto sú zuby pripravené na prípadnú fluoridáciu, teda nanesenie gélu, či fluidu (tekutiny) s vysokým obsahom fluóru. Ten posilňuje sklovinu zubov, ktorá sa stáva odolnejšia voči baktériám spôsobujúcim zubný kaz.

Pacient po ošetrení dentálnou hygieničkou prechádza do štádia sanácie, teda ošetrenia chrupu k zubnému lekárovi.

Celá procedúra dentálnej hygieny trvá približne hodinu a odporúča sa opakovať ju v pravidelných intervaloch. Dentálna hygienička pacientovi zároveň poradí vhodné zubné pomôcky a prípravky.

Pred

Po