+421 915 530 555 info@dddental.sk

Endodontické a reendodontické ošetrenie zubov

Endodoncia sa zaoberá liečbou akútnych, ale aj chronických zápalov zubnej drene (pulpy). Procesy neraz postihnú aj okolie zuba a kosť, čo môže viesť aj k celkovým zdravotným problémom. Naopak však môžu prebiehať aj bez bolesti a prejaviť sa až v pokročilom štádiu.

Na našom pracovisku poskytujeme komplexnú terapiu koreňových kanálikov nadštandardnými rotačnými strojovými inštrumentmi švajčiarskej firmy Maillefer. Kanálik sa za spolupôsobenia špeciálnych roztokov a gélov spriechodní a vyčistí od infikovanej, alebo nekrotickej zubnej drene. Po odstránení tohto tkaniva a vypláchnutí, kanálik hermeticky uzatvárame, aby sme zabránili prístupu baktérií.

Nevyhnutnou pomôckou pri tomto ošetrení je intraorálny röntgen, takže po ošetrení má každý pacient možnosť vidieť svoj preliečený koreňový kanálik s odborným vysvetlením ošetrujúceho lekára.

Problém chronického zápalu v okolí zuba však môže zapríčiniť aj nesprávne ošetrenie koreňových kanálikov v minulosti. Väčšina pacientov si myslí, že mŕtvy zub už predsa nemôže bolieť, ale ak sa liečba nevykoná správne, skôr či neskôr sa zub opäť ohlási. V takom prípade pristúpime k vykonaniu náročnej reendodontickej terapie, teda k znovu preliečeniu nesprávne ošetreného koreňového kanálika. Po odstránení starej výplne (čo niekedy trvá aj niekoľko sedení), vyčistení a spriechodnení koreňového kanálika ho uzatvárame trvalou výplňou. Pre organizmus pacienta je už potom ľahšie poradiť si s chronickým ložiskom v okolí zuba.

Samozrejmosťou je kontrolná snímka okamžite po zákroku, ako aj 6 mesiacov od ukončenia liečby. Pacientov upozorňujeme na to, že nesprávne preliečený mŕtvy zub je veľmi často tzv. infekčným ložiskom (fokusom), preto pri vstupnom vyšetrení každému pacientovi vykonávame aj panoramatický röntgen (OPG). Následne priamo v kresle na monitore konzultujeme s pacientom každý možný problém.

Mŕtvy zub je veľmi krehký a bola by škoda, ak by sa zlomil. Ak fraktúra (zlomenina) zasahuje pod ďasno, častokrát musíme pristúpiť k extrakcii (vytrhnutiu) zubu. Pacientovi preto po tejto náročnej terapii odporúčame zub spevniť koreňovým (radikulárnym) čapom, neskôr fixnou korunkou, ktorá vyrieši mechanickú aj estetickú funkciu zuba.
Pre pacienta je vždy jednoduchšie (aj z cenového hľadiska) zachrániť svoj vlastný zub ako nahrádzať vzniknutú medzeru.

Galéria